High lunge med twist

Du skal blive i high lunge stillingen, for efter high lunge med sidestræk skal du over i en high lunge med twist.

Sådan laver du high lunge med twist

  • Bliv i High Lunge, og læg højre hånd på højre lår.
  • Placér venstre albue på højre lår, og drej brystet mod højre ved at bruge ryg og mave og ved at presse hånden ned i låret.
  • Sug maven ind og op, så du forlænger torsoen ud over gulvet.
  • Drej alt, hvad du kan i brystet mod højre, men hold benene stabile (sæt det bagerste knæ i gulvet, hvis det er for krævende).
  • Læg håndfladerne sammen foran det drejede bryst, og kom endnu dybere ind i twistet ved at presse den øverste hånd ned i den nederste.
  • Træk vejret roligt her 3-5 gange.
  • Sæt hænderne i gulvet på hver side af foden, og kom tilbage på alle fire.
  • Gentag både High Lunge med sidestræk (øvelse 2) og med twist til den anden side – med venstre fod forrest (som på billedet).

Se hvordan du laver high lunge med twist her

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background