High lunge med twist

Du skal blive i high lunge stillingen, for efter high lunge med sidestræk skal du over i en high lunge med twist.

Sådan laver du high lunge med twist

  • Bliv i High Lunge, og læg højre hånd på højre lår.
  • Placér venstre albue på højre lår, og drej brystet mod højre ved at bruge ryg og mave og ved at presse hånden ned i låret.
  • Sug maven ind og op, så du forlænger torsoen ud over gulvet.
  • Drej alt, hvad du kan i brystet mod højre, men hold benene stabile (sæt det bagerste knæ i gulvet, hvis det er for krævende).
  • Læg håndfladerne sammen foran det drejede bryst, og kom endnu dybere ind i twistet ved at presse den øverste hånd ned i den nederste.
  • Træk vejret roligt her 3-5 gange.
  • Sæt hænderne i gulvet på hver side af foden, og kom tilbage på alle fire.
  • Gentag både High Lunge med sidestræk (øvelse 2) og med twist til den anden side – med venstre fod forrest (som på billedet).

Se hvordan du laver high lunge med twist her

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background