High lunge med twist

Du skal blive i high lunge stillingen, for efter high lunge med sidestræk skal du over i en high lunge med twist.

2. oktober 2015 af Louise Fjendbo

Sådan laver du high lunge med twist

  • Bliv i High Lunge, og læg højre hånd på højre lår.
  • Placér venstre albue på højre lår, og drej brystet mod højre ved at bruge ryg og mave og ved at presse hånden ned i låret.
  • Sug maven ind og op, så du forlænger torsoen ud over gulvet.
  • Drej alt, hvad du kan i brystet mod højre, men hold benene stabile (sæt det bagerste knæ i gulvet, hvis det er for krævende).
  • Læg håndfladerne sammen foran det drejede bryst, og kom endnu dybere ind i twistet ved at presse den øverste hånd ned i den nederste.
  • Træk vejret roligt her 3-5 gange.
  • Sæt hænderne i gulvet på hver side af foden, og kom tilbage på alle fire.
  • Gentag både High Lunge med sidestræk (øvelse 2) og med twist til den anden side – med venstre fod forrest (som på billedet).


Se hvordan du laver high lunge med twist her

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler