High lunge med twist

Du skal blive i high lunge stillingen, for efter high lunge med sidestræk skal du over i en high lunge med twist.

2. oktober 2015 af Louise Fjendbo

Sådan laver du high lunge med twist

  • Bliv i High Lunge, og læg højre hånd på højre lår.
  • Placér venstre albue på højre lår, og drej brystet mod højre ved at bruge ryg og mave og ved at presse hånden ned i låret.
  • Sug maven ind og op, så du forlænger torsoen ud over gulvet.
  • Drej alt, hvad du kan i brystet mod højre, men hold benene stabile (sæt det bagerste knæ i gulvet, hvis det er for krævende).
  • Læg håndfladerne sammen foran det drejede bryst, og kom endnu dybere ind i twistet ved at presse den øverste hånd ned i den nederste.
  • Træk vejret roligt her 3-5 gange.
  • Sæt hænderne i gulvet på hver side af foden, og kom tilbage på alle fire.
  • Gentag både High Lunge med sidestræk (øvelse 2) og med twist til den anden side – med venstre fod forrest (som på billedet).


Se hvordan du laver high lunge med twist her

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: