High lunge med sidestræk

Fra katten skal du gå over i high lunge med sidestræk. Når du laver øvelsen skal du huske at holde god afstand mellem benene.

2. oktober 2015 af Louise Fjendbo

Sådan laver du high lunge med sidestræk

  • Kom fra Katten og positionen på alle fire op at stå på knæene.
  • Før højre fod frem på måtten, og sæt fingerspidserne i gulvet. Hænderne på hver side af foden.
  • Stræk det bagerste ben ud, så knæet løfter sig fra gulvet. Bøj langt ned i det forreste knæ.
  • Sørg for, at du har så meget afstand mellem fødderne, at dit forreste knæ ikke peger ud over foden, når du bøjer dybt ned i knæet. Bagerste hæl er løftet.
  • Sæt hænderne op på det forreste knæ, og lad hoften synke ned mod gulvet.
  • Pres benene mod hinanden, så hoften er lige.
  • Træk halebenet ned mod gulvet, og sug navlen ind og op.
  • Træk spidsen af ribbenene ind i kroppen, løft armene op mod loftet, og træk skuldrene langt tilbage.
  • Læg højre hånd på højre knæ, og ræk venstre arm op mod loftet og ud mod højre side i et sidestræk.
  • Stræk samtidig det venstre ben ud, og bliv ved med at spænde i ballen og sende halebenet mod jorden.
  • Løft brystet op. Mærk et dybt stræk på forsiden af venstre hofte.
  • Bliv i stillingen 3-5 åndedrag, hvis du kan.


Se hvordan du laver high lunge med sidestræk her

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler