High lunge med sidestræk

Fra katten skal du gå over i high lunge med sidestræk. Når du laver øvelsen skal du huske at holde god afstand mellem benene.

Sådan laver du high lunge med sidestræk

  • Kom fra Katten og positionen på alle fire op at stå på knæene.
  • Før højre fod frem på måtten, og sæt fingerspidserne i gulvet. Hænderne på hver side af foden.
  • Stræk det bagerste ben ud, så knæet løfter sig fra gulvet. Bøj langt ned i det forreste knæ.
  • Sørg for, at du har så meget afstand mellem fødderne, at dit forreste knæ ikke peger ud over foden, når du bøjer dybt ned i knæet. Bagerste hæl er løftet.
  • Sæt hænderne op på det forreste knæ, og lad hoften synke ned mod gulvet.
  • Pres benene mod hinanden, så hoften er lige.
  • Træk halebenet ned mod gulvet, og sug navlen ind og op.
  • Træk spidsen af ribbenene ind i kroppen, løft armene op mod loftet, og træk skuldrene langt tilbage.
  • Læg højre hånd på højre knæ, og ræk venstre arm op mod loftet og ud mod højre side i et sidestræk.
  • Stræk samtidig det venstre ben ud, og bliv ved med at spænde i ballen og sende halebenet mod jorden.
  • Løft brystet op. Mærk et dybt stræk på forsiden af venstre hofte.
  • Bliv i stillingen 3-5 åndedrag, hvis du kan.

Se hvordan du laver high lunge med sidestræk her

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background