High lunge med sidestræk

Fra katten skal du gå over i high lunge med sidestræk. Når du laver øvelsen skal du huske at holde god afstand mellem benene.

Sådan laver du high lunge med sidestræk

  • Kom fra Katten og positionen på alle fire op at stå på knæene.
  • Før højre fod frem på måtten, og sæt fingerspidserne i gulvet. Hænderne på hver side af foden.
  • Stræk det bagerste ben ud, så knæet løfter sig fra gulvet. Bøj langt ned i det forreste knæ.
  • Sørg for, at du har så meget afstand mellem fødderne, at dit forreste knæ ikke peger ud over foden, når du bøjer dybt ned i knæet. Bagerste hæl er løftet.
  • Sæt hænderne op på det forreste knæ, og lad hoften synke ned mod gulvet.
  • Pres benene mod hinanden, så hoften er lige.
  • Træk halebenet ned mod gulvet, og sug navlen ind og op.
  • Træk spidsen af ribbenene ind i kroppen, løft armene op mod loftet, og træk skuldrene langt tilbage.
  • Læg højre hånd på højre knæ, og ræk venstre arm op mod loftet og ud mod højre side i et sidestræk.
  • Stræk samtidig det venstre ben ud, og bliv ved med at spænde i ballen og sende halebenet mod jorden.
  • Løft brystet op. Mærk et dybt stræk på forsiden af venstre hofte.
  • Bliv i stillingen 3-5 åndedrag, hvis du kan.

Se hvordan du laver high lunge med sidestræk her

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background