Yoga for løbere: Sådan laver du øvelsen Siddende runner's stretch

Yogaøvelsen Siddende runner's stretch strækker haser, lægge og akillessenen og løsner effektivt op i lænden.

Yogainstruktør Susanne Lidang viser, hvordan øvelsen Siddende runner's stretch ser ud.

Yogainstruktør Susanne Lidang viser, hvordan øvelsen Siddende runner's stretch ser ud.

© Thomas Dahl

Siddende runner's stretch

Sådan gør du:

Stå på alle fire.

  • Stræk det forreste ben lige ud foran dig med fingerspidserne i gulvet på hver sin side af det. Det andet knæ bliver i gulvet.
  • Forreste fods tæer peger opad. Pres hælen aktivt ned i jorden og ind mod dig selv, så lårbensknoglen kommer tilbage ind i hofteskålen. Det giver et aktivt stræk i baglåret og – for nogle – i lægmusklen.
  • Du kan godt have forreste knæ let bøjet, så længe du aktivt presser hælen ned.
  • Tillad dig selv at runde i det øverste af ryggen, og lad hovedet hænge.
  • Bliv her i 5-10 rolige vejrtrækninger, og gentag øvelsen med det andet ben forrest.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background