Yoga for løbere: Sådan laver du øvelsen Foroverbøjning med skulder- og brysttræk

Yogaøvelsen giver ro og ilt til hjernen, strækker bagsiden af ben og hofter, løsner op for spændinger i ryg, skuldre og nakke og åbner brystet.

Yogainstruktør Susanne Lidang viser øvelsen Foroverbøjning med skulder- og brysttræk.

Yogainstruktør Susanne Lidang viser øvelsen Foroverbøjning med skulder- og brysttræk.

© Thomas Dahl

Foroverbøjning med skulder- og brysttræk

Sådan gør du:

Stil dig med fødderne parallelle i hoftebreddes afstand.

  • Bøj i knæene, så fingerspidserne kan nå gulvet. Giv slip i nakken, og lad hovedet hænge.
  • Sug navlen ind og op, og flet fingrene over bagdelen, så skulderbladene mødes.
  • Stræk arme og hænder opad, måske lidt ud over hovedet, så det forreste af skuldrene søger væk fra ørerne. Giv slip i hovedet.
  • Bliv her i mindst 5 fulde vejrtrækninger, inden du sætter fingerspidserne i underlaget igen og trækker vejret roligt et par gange her.

LÆS OGSÅ: Frossen skulder – sådan behandler du skaden

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background