Yogainstruktør Susanne Lidang viser øvelsen Foroverbøjning med skulder- og brysttræk.

Yogainstruktør Susanne Lidang viser øvelsen Foroverbøjning med skulder- og brysttræk.

© Thomas Dahl

Yoga for løbere: Sådan laver du øvelsen Foroverbøjning med skulder- og brysttræk

Yogaøvelsen giver ro og ilt til hjernen, strækker bagsiden af ben og hofter, løsner op for spændinger i ryg, skuldre og nakke og åbner brystet.

19. august 2016 af Susanne Lidang

Foroverbøjning med skulder- og brysttræk

Sådan gør du:

Stil dig med fødderne parallelle i hoftebreddes afstand.

  • Bøj i knæene, så fingerspidserne kan nå gulvet. Giv slip i nakken, og lad hovedet hænge.
  • Sug navlen ind og op, og flet fingrene over bagdelen, så skulderbladene mødes.
  • Stræk arme og hænder opad, måske lidt ud over hovedet, så det forreste af skuldrene søger væk fra ørerne. Giv slip i hovedet.
  • Bliv her i mindst 5 fulde vejrtrækninger, inden du sætter fingerspidserne i underlaget igen og trækker vejret roligt et par gange her.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: