Stressfri med yoga: ploven

Øvelsen giver dig den samme følelse i kroppen, som når du har fået en god gang massage. Det er helt enkelt, og det koster ikke noget. Har du lyst?

I FORM anbefaler yogaøvelsen ploven mod stress. Lær den med fire enkle trin.

Sådan gør du

  • Fold et tykt tæppe et par gange og læg det på gulvet eller ovenpå din yogamåtte. Læg dig fladt på ryggen. Træk vejret dybt et par gange og mærk de steder, hvor bagsiden af din krop har kontakt med underlaget.

  • Træk hagen ned mod brystet og slap af i skuldrene. Bøj dine knæ og løft dem op mod brystet. Pres så håndfladerne i gulvet og sving benene op over hovedet.Sørg for at dine ben er strakte og sæt tåspidserne i gulvet bag dig. Pres skulderbladene sammen og fold hænderne. Møf dig endnu længere op på skuldrene.

  • Mens du ligger her, kan du prøve at trække bryst og kraveben så meget som muligt ned mod hagen. Træk vejret roligt – også selv om stillingen presser lungerne lidt sammen. Løft eventuelt hagen lidt for at skabe ekstra plads. Bliv her et halvt til et helt minut.

  • Hvis du har svært ved at nå gulvet med benene, kan du placere en stor pude eller en skammel med et tæppe på bag dig og sætte fødderne her.

  • Når du skal ud af stillingen igen, løsner du først hændernes greb og ruller så langsomt ryggen ned i underlaget igen, en hvirvel ad gangen. Bliv liggende et par minutter med lukkede øjne.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background