Stressfri med yoga: den lille bro

Øvelsen giver dig den samme følelse i kroppen, som når du har fået en god gang massage. Det er helt enkelt, og det koster ikke noget. Har du lyst?

I FORM anbefaler yogaøvelsen den lille bro mod stress. Lær den med seks simple trin.

Sådan gør du

  • Læg dig på ryggen på en yogamåtte eller et tyndt tæppe. Lad håndfladerne vende opad og fornem gulvet under dig. Luk øjnene et øjeblik.
  • Bøj nu knæene og sæt fødderne i gulvet.
  • Pres så dine fødder og arme blidt ned i underlaget og løft bagdelen og ryggen af underlaget. Løft især i den øverste del af brystet og pres bryst og kraveben ned mod din hage. Spænd i lårene og sørg for at de står i naturlig forlængelse af dine hofter – dvs. benene må ikke falde ud til siden.
  • Mens du står her, spænder du let i maven, så navlen suges ind mod rygsøjlen. Prøv samtidig at trække dit haleben ind under dig.
  • Hvis du har lyst, kan du trække skulderbladene ind mod hinanden på bagsiden af ryggen og flette fingrene sammen.
  • Hvis du har svært ved at holde lårene helt paralelle, kan du placere en bog mellem dem og klemme sammen om den.
  • Bliv i stillingen et halvt til et helt minut og træk vejret roligt. Når du skal ud af stillingen igen, ruller du lige så stille ryggen ned i underlaget, én
    hvirvel ad gangen.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background