I FORM anbefaler yogaøvelsen den lille bro mod stress. Lær den med seks simple trin.

Stressfri med yoga: den lille bro

Øvelsen giver dig den samme følelse i kroppen, som når du har fået en god gang massage. Det er helt enkelt, og det koster ikke noget. Har du lyst?

31. juli 2012 af I FORM

Sådan gør du

  • Læg dig på ryggen på en yogamåtte eller et tyndt tæppe. Lad håndfladerne vende opad og fornem gulvet under dig. Luk øjnene et øjeblik.

  • Bøj nu knæene og sæt fødderne i gulvet.

  • Pres så dine fødder og arme blidt ned i underlaget og løft bagdelen og ryggen af underlaget. Løft især i den øverste del af brystet og pres bryst og kraveben ned mod din hage. Spænd i lårene og sørg for at de står i naturlig forlængelse af dine hofter – dvs. benene må ikke falde ud til siden.

  • Mens du står her, spænder du let i maven, så navlen suges ind mod rygsøjlen. Prøv samtidig at trække dit haleben ind under dig.

  • Hvis du har lyst, kan du trække skulderbladene ind mod hinanden på bagsiden af ryggen og flette fingrene sammen.

  • Hvis du har svært ved at holde lårene helt paralelle, kan du placere en bog mellem dem og klemme sammen om den.

  • Bliv i stillingen et halvt til et helt minut og træk vejret roligt. Når du skal ud af stillingen igen, ruller du lige så stille ryggen ned i underlaget, én
    hvirvel ad gangen.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: