13 seje kvinder testede tre forskellige træningsformer. Du kan være med, og teste din før og efter form med fem simple øvelser.

Test din form

13 seje kvinder kæmpede om, hvem der kom i bedst form: Løberne, crossfitterne eller styrketrænerne. Test dig selv, og se, om du kan slå deres resultater.

23. september 2014 af Michelle Kristensen

Her får du de fem discipliner, som I FORMs testdeltagere var igennem – før og efter otte ugers træning.

Test dig selv – og beslut dig for, hvad du vil gå i gang med: Crossfitprogrammet, løbeprogrammet eller styrketræningsprogrammet.

  • 1) Løb: Løb 1,2 km så hurtigt, du kan. Tag tid.
  • 2) Wall sit-up: Sæt dig med ryggen op ad væggen og fødderne så langt fra væggen, at du har 90 grader i knæene og i hoften. Hold armene ned langs siden hele tiden, og tag tid på, hvor langt tid, du kan holde stillingen.
  • 3) Planken: Stil dig på strakte arme og tæer – med numsen nede, så kroppen er helt lige. Tag tid på, hvor lang tid du kan stå sådan.
  • 4) Armstræk: Stil dig på strakte arme og tæer, og med numsen nede, så kroppen er helt lige. Bøj i armene, så næsen kommer ned og rører gulvet. Og så op igen. Bliv ved, og forsøg at holde samme tempo hele vejen. Du må ikke holde pause – så er du ude. Tag evt. armstrækkene på knæ, hvis det føles bedre for dig.
  • 5) Row i vandret stilling: Find en lav stang (evt. på legeplads), og hiv dig selv op i armene, så brystet rører stangen. Fødderne skal være i gulvet, og knæene skal være bøjede i 90 grader. Når du ikke kan røre stangen med brystet mere, er du ude.

Sunde ambitioner for 2021? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor ofte laver du mad fra bunden?

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: