Læs også

Benkick bagud

Stram ballerne op for din træning.

Derfor skal du træne dine baller

Der er ikke kun en udseendesmæssig gevinst at vinde ved at træne dine baller faste, du vinder også på din træning.

22. oktober 2014 af Michelle Kristensen

4 grunde til at træne dine baller


Du øger din forbrændning

Den store ballemuskel, gluteus maximus, er kroppens største muskel, og jo mere veltrænet den er, jo højere vil din forbrænding blive. Dermed har du lettere ved at komme ned i fedtmasse.

Du bliver en hurtigere løber

– især op og ned ad bakker, hvilket kræver stor styrke og eksplosivitet. Desuden får du generelt lettere ved at bevæge dig til daglig.

Du ser flottere ud i stramt tøj

Har du lagt mærke til, hvor mange kvinder der har en flad numse? Og hvordan sådan en numse ser ud i et par små binikitrusser sammenlignet med en velformet og fast numse?

Du sænker din risiko for skader

Mange af os bruger ikke ballerne i hverdagsbevægelserne. Hvis ballerne ikke bliver aktiveret, som de burde, når du går eller løber, bevæger du dig på en mere uhensigtsmæssig måde, og dermed øger du din risiko for at blive skadet.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler