Derfor skal du træne dine baller

Der er ikke kun en udseendemæssig gevinst ved at træne dine baller faste – du vinder også på din træning.

Stram ballerne op for din trænings skyld.

3 grunde til at træne dine baller

Du øger din forbrænding

Den store ballemuskel, gluteus maximus, er kroppens største muskel, og jo mere veltrænet den er, jo højere vil din forbrænding blive. Dermed har du lettere ved at komme ned i fedtmasse.

Du bliver en hurtigere løber

– især op og ned ad bakker, hvilket kræver stor styrke og eksplosivitet. Desuden får du generelt lettere ved at bevæge dig i dagligdagen.

Du sænker din risiko for skader

Mange af os bruger ikke ballerne i hverdagsbevægelserne. Hvis ballerne ikke bliver aktiveret, som de burde, når du går eller løber, bevæger du dig på en mere uhensigtsmæssig måde, og dermed øger du din risiko for at blive skadet.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background