Og klar drømmedistancen! Med det her program forbereder du dine muskler på bedste måde.

Sådan bliver du mere udholdende

Maraton, ironman eller en 100 km lang vandretur? Alt er inden for din rækkevidde, hvis du træner din udholdenhed.

18. juli 2012 af I FORM

Målet er at få kroppens muskler til at arbejde i længere tid uden at syre til, og midlet er mange gentagelser med lav vægt.

Sådan skal du lave øvelserne:

  • Lav 15-20 gentagelser.
  • Du skal lave mange gentagelser med mindre vægt, så du træner din iltforsyning og din evne til at fortsætte træningen, selv om du ophober mælkesyre i musklerne.
  • Følg programmet 2-3 gange om ugen.

Vi har træningsprogrammer til løb, styrketræning, yoga og crossfit - og meget mere. Find dit nye træningsprogram her og nå i mål med din træning.

Du finder alle 5 øvelser på video herunder.

Øvelse 1: Squat med hold og ryk
Øvelse 2: Bagudgående lunge
Øvelse 3: Gående planke
Øvelse 4: Diagonalløft
Øvelse 5: Ro-crunch

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler