Christina Heick med ryggen til
Tør du teste din styrke?

Se, hvor stærk du i virkeligheden er.

© Morten Andersen

Test dig selv: Hvor stærk er du egentlig?

Er du en slapsvans eller stærkere, end du faktisk ved? Find ud af det lige nu med vores simple styrkeprøve.

1. juli 2020 af Mathilde Ive

‘Jeg kan da sagtens tage 5 armbøjninger!’ 

Lyder det som dig eller én, du kender? Så er det tid til at sætte handling bag ordene og teste påstanden. Med I FORMS styrketest kan du på få minutter afprøve alle dine store muskelgrupper og få svar på, hvor stærk du i virkeligheden er. Måske du endda kan bruge muligheden til at udfordre din partner eller veninde?

Sådan gør du:

Testen er ganske enkel og bygger på de følgende 3 øvelser:

  • Planke

  • Wallsit

  • Push-up

Øvelserne er sammensat sådan, at de tester styrken af hver deres kropsdel og muskelgruppe. Planke og wallsit, skal du holde i så lang tid, du kan, og push-ups skal du tage så mange gentagelser, du kan.

kvinde laver planke, wallsit og push-up

Planken tester din kropskernestyrke – også kendt som din core. Læg dig på maven med tåspidserne i underlaget og håndfladerne placeret lige ud for skuldrene. Kig ned i underlaget, så dit hoved er i forlængelse af ryggen. Kom op i en PLANKE på underarmene. Spænd op i maven, og hold kroppen i en lige linje.

Wallsit tester din benstyrke. Sæt dig i en WALL SIT ved at læne ryggen op ad en væg og bøje benene, så lårene er vandrette og underbenene lodrette. Lad armene hænge ned.

Push-up eller armbøjninger måler din overkrops styrke. Vi anbefaler, at du laver dem på knæene. Lav ARMBØJNINGER ved at lægge dig på maven, og placere hænderne i underlaget lidt ud for skuldrene. Stræk armene, og bøj dem igen, så brystet kommer max 10 cm over gulvet.

Skriv ned, hvor lang tid du kunne holde ud i planke og wallsit, samt hvor mange push-ups, du kunne tage. Husk at lave øvelserne med god teknik - og ja, så gør da endelig en lille konkurrence ud af det.

Var du så bomstærk?

Haltede det alligevel lidt med armbøjningerne, så har vi et lille tip til dig. Kom med på vores træningsforløb, hvor du på bare 4 uger kan blive bomstærk med kun 24 minutters træning ad gangen. Lyder det som noget for dig, så læs mere her.


Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: