Kvinde med stram numse og en håndvægt
© iStock

Verdens mest undervurderede balleøvelse

Du tænker med garanti ikke over det. Men lige netop denne balleøvelse bør du virkelig inkorporere i din træning

1. februar 2001 af Anja Bruneskjold

Mange af os drømmer om at løfte vores numse via træning. Er du én af dem, så har vi fundet en lidt overset øvelse, du skal tage at prøve, som er guld værd for dine baller

Øvelsen hedder Frog Pumps. Navnet på øvelsen er ikke for sjov - du kan nemlig godt komme til at ligne lidt en frø, når du udfører den. Til gengæld er den nem at lave, og den giver hurtige og synlige resultater.

Sådan laver du Frog Pumps

Du skal ligge på ryggen med benene ud til siden og samle dine fodsåler. Start øvelsen uden vægt og løft dit underliv op og ned i et roligt tempo. Husk at spænde i både mave, baller og lår! Lav tre sæt med 20 repetitioner hver gang.

Husk også at lave den supereffektive planke, som OGSÅ styrker dine baller!

Ved andet sæt kan du lægge en vægtskive på den nederste del af maven. Den må gerne være ret tung, så du får så meget ud af øvelsen som muligt. Men så er det særligt vigtigt, at du spænder i maven, så ikke du får ondt i ryggen.

Når du er blevet vant til at lave øvelsen, behøver du ikke længere at tænke på at tage sets. Her kan du tage så mange, du har lyst til, og så mange, som du har styrke til.

Det er vigtigt, at dit hoved hele tiden bliver på gulvet, så du undgår at spænde unødigt i din nakke.

God træning!

Se øvelsen på video her nedenfor:

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: