Step-ups - vejen til faste baller

Trappegang er rigtig god træning for ben og baller. I øvelsen step-ups skal du også "op og ned" – dog kun et enkelt trin.

Kvinde laver step-ups

Sådan gør du

  • Stå med fødderne i hoftebreddes afstand.
  • Du skal nu træde op på en solid kasse, en bænk eller lignende med den ene fod, samtidig med at du spænder godt op i bagdelen. Det er vigtigt, at det, du træder op på, er stabilt, så du ikke risikerer at komme til skade.
  • Når du er helt oppe med begge ben, træder du ned igen og gentager øvelsen med modsatte fod.

Antal: Gentag 10 gange på hvert ben.### Her får du effekten

Især den store ballemuskel og forlår, men også baglår, inderlår og læg.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background