Effektive øvelser til en god røv
Faste baller?

Få et effektivt balleboost med disse øvelser

© iStock

5 balleøvelser der giver en god røv

Jennifer Lopez har fået den af naturen og i Brasilien kan man købe den hos en plastikkirurg: en fast og velformet numse. Men du kan også træne dig til én - se øvelserne her.

Fem lyneffektive øvelser er nok til at udfordre dit bagparti på en måde, der både kan mærkes og ses. Michelle Kristensen viser dig øvelserne nederst på siden.

Vil du skynde på processen, hjælper det at strække, slå og ælte balderne kærligt, men bestemt.

Sådan skal du træne

  • Ligesom med løb skal hård ben- og balletræning bygges langsomt op, så du ikke får overbelastningsskader.
  • Start med at lave de fem benhårde baldeøvelser 2 gange om ugen i 4 uger. Husk at overholde det. Herefter kan du træne 3 gange om ugen.
  • Give ryggen opmærksomhed. Under alle stående benbøjninger gælder det om at holde ryggen ret. Svarende til den stilling, ryggen har, når du står helt ret, dvs. med et svaj over lænden og et svaj i nakken.
  • Varme op. Opvarmningen består af 4-5 gentagelser af hver øvelse, hvorefter du går videre til næste øvelse. Husk, at du får et langt bedre og hurtigere resultat, hvis du varmer op først!

Er du utrænet?

Er du utrænet, kan du starte med at lave øvelserne uden belastning. Men husk at tilføre ekstra vægt, så snart du ikke bliver øm i benene efter træning.

Ekstra vægt kan fx være en vandflaske med sand, en tung rygsæk eller en vægtstang.

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler