Ryg og nakke: Pyramide-strækket

Øvelsen styrker din ryg og fjerner spændinger i nakken.

9. september 2010 af I FORM-redaktionen

Nakken og det øverste af ryggen er fyldt med nerver og muskler, som du ikke altid behandler lige godt, indrøm det bare. Resultatet er, at skulderbladene kryber længere og længere opad og det gør ondt! Pyramide-strækøvelsen er beregnet til at give dine nerver og muskler en hjælpende hånd. God fornøjelse.

  • Indtag positionen til en armstrækning, men hvil på underarmene.

  • Pres kroppen ned mod underarmene, så det øverste af ryggen åbnes uden at skuldrene sidder helt oppe under ørerne.

  • Mens du svinger kroppen mod højre, løfter du højre arm mod himlen.

  • Venstre fod holdes bøjet. Sørg for at holde en lige linie fra begge fødder og til hovedet: Her dannes pyramiden. Skub underarmen længere frem og stræk højre arm laaangt op, så ryggen og nakken strækkes ud. Hold strækket i 10 sekunder. Gentag op til 30 gange og skift så side.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvad hjælper dig til at slappe af i en travl hverdag?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: