Rumænsk dødløft

Denne øvelse er en del af Forvandlingsskolen del 1, 3 og 4. I fase 1 er der i alt 15 øvelser; 10 videoøvelser og 5 med beskrevet med billeder. Her kan du finde resten af øvelserne og træningsprogrammet til FASE 1.

I fase 3 er der i alt 11 øvelser; 9 videoøvelser og 2 med beskrevet med billeder. Her kan du finde resten af øvelserne og træningsprogrammet til FASE 3.

I fase 4 er der i alt 13 øvelser; 11 videoøvelser og 2 med beskrevet med billeder. Her kan du finde resten af øvelserne og træningsprogrammet til FASE 4.

Udgangsstilling:

Saml vægtstangen op ved at bøje i knæene med ret ryg og skulderbladene samlet. Armene er strakte og afslappede. Løft vægten opad i en lige linje, hele tiden helt tæt på kroppen (den starter ved skinnebenene). Udgangspositionen er, når du er oprejst og holder vægtstangen i strakte arme.

Bevægelsen:

Nu skubber du hoften bagud og væk fra stangen, mens du holder en ganske lille bøjning i knæene. Stangen skal ned til ca. midt på skinnebenet, eller til du
mærker et markant stræk på bagsiden af lårene. Der skal være spænding i balderne hele vejen. Før hoften frem mod vægtstangen, og vend tilbage til udgangspositionen.**

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background