Læs også

Walking lunges

Pull-up med assistance

18. juni 2010 af I FORM

Denne øvelse er en del af Forvandlingsskolen del 1 og 3.

Udgangsstilling:

Stil dig i pull-up-maskinen, og tag fat i håndtagene med et bredt greb. Tænk dig lang fra top til tå, og spænd i mave og lænd. Spænd også op i balderne, og klem inderlårene mod hinanden.

Bevægelsen:

Træk skulderbladene lidt ned, og træk derefter albuerne ned mod dine ribben i en bue, så du hæver kroppen mod stangen. Tænk, at dit brystben skal møde stangen og nærmest køre igennem den. Kig nedad i anden halvdel af bevægelsen for at aktivere muskulaturen, der trækker dig op. Når du sænker kroppen, skal det være i en glidende og kontrolleret bevægelse, så du holder spændingen i musklerne. Du skal helt ned og have strakte arme.

I fase 1i forvandlingsskolen er der i alt 15 øvelser; 10 videoøvelser og 5 med beskrevet med billeder. Her kan du finde resten af øvelserne og træningsprogrammet til FASE 1.
I fase 3 er der i alt 11 øvelser; 9 videoøvelser og 2 med beskrevet med billeder. Her kan du finde resten af øvelserne og træningsprogrammet til FASE 3.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler