Øvelse: Skuldre

Det kræver kun et enkelt løft at få flotte skuldre - blot du løfter rigtigt. Se her, hvordan du træner den perfekte skulderøvelse. Lav løftet 15-20 gange.

21. juli 2015 af I FORM-redaktionen

Start

  • Brystkassen skal være let hævet, ryggen skal være ret, og maven trukket ind.

  • Armene skal hænge afslappet ned langs siden, og du har en håndvægt i hver hånd.

  • Sørg for, at dine hofter er lige. Du må gerne skubbe bækkenet lidt frem.

  • Bøj lidt i knæene, så du ikke låser i leddene.

  • Anbring fødderne med lidt mere end en hoftebredde imellem.

Løft

  • Pust ud, mens du løfter. Træk vejret ind igen, når du sænker vægtene.

  • Håndleddene skal være strakte - og håndryggen pege mod loftet, når du har løftet vægtene op i skulderhøjde.
  • Håndvægtene skal være parallelle med gulvet, så du holder dem i slutpositionen.

  • Armene skal løftes i en halvcirkel op til skulderhøjde - ikke højere.
  • Albuerne må gerne være let bøjede, så du ikke låser i leddene.

LÆS OGSÅ: Frossen skulder – sådan behandler du skaden

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvad hjælper dig til at slappe af i en travl hverdag?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: