Her finder du program og øvelser for uge 7-9

Del 2: Flad mave på 9 uger

Om du så laver 117 mavebøjninger hver dag, får du ikke has på fedtbræmmen unde navlen, som ofte har en hormonal forklaring.

21. september 2010 af I FORM

Mavemusklerne skal bearbejdes fra flere vinkler, især din tværgående mavemuskel, siger træningsekspert Julian Felix.

Skema uge 4-6: 2 gange om ugen

Udstyrstips: Træningsbold

  • Gå efter en kvalitetsbold, gerne en uden alt for glat overflade.

  • Den skal pumpes ret hårdt op, dog ikke så hårdt, at du triller af, når du hviler på den med ryggen.

  • Husk, at bolden har brug for at få lidt ekstra luft indimellem, ligesom cykeldæk.

  • Vælg den rigtige størrelse:
    Diameter = Din højde
    45 cm = under 155 cm
    55 cm = 155-171 cm
    65 cm = 171-186 cm
    75 cm = 187-198 cm


TIPS - mens du udfører øvelserne

Dit tempo: Tæl langsomt til tre, når du løfter/går op - og tæl langsomt til fem, når du sænker/går ned.
Dit åndedræt: Ånd altid ud, mens du løfter/anstrenger dig mest - og ind, når du sænker/går ned.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: