Her finder du program og øvelser for uge 1-3

Del 1: Flotte arme på 9 uger

Har du tendens til lidt for meget blæver på armene (såkaldte mormorarme), vil dit problem forsvinde, og nye klædelige, faste former vil tone frem.

4. maj 2011 af I FORM

Efter 28 dage er bagsiden af dine arme mærkbart fastere, efter 6 uger synligt pænere og efter 9 uger (eller lidt mere, hvis din fedtprocent er høj) er du stolt af dig selv, lover I FORMs styrketræningsekspert Julian Felix.

Skema uge 1-3: 2 gange om ugen

PS!

Videoøvelse 3: Samme øvelse som 2, men med albuerne helt ude til siden.

UDSTYRSTIPS


1)Træningsbold

  • Gå efter en kvalitetsbold, gerne en uden alt for glat overflade.

  • Den skal pumpes ret hårdt op, dog ikke så hårdt, at du triller af, når du hviler på den med ryggen.

  • Husk, at bolden har brug for at få lidt ekstra luft indimellem, ligesom cykeldæk.

  • Vælg den rigtige størrelse:
    Diameter = Din højde
    45 cm = under 155 cm
    55 cm = 155-171 cm
    65 cm = 171-186 cm
    75 cm = 187-198 cm


2) Håndvægte

I starten kan du nøjes med et par 2-kilos og 3-kilos håndvægte. Når du bliver lidt stærkere, kan du også få brug for 4-kilos vægte. Køb evt. et sæt, hvor du nemt kan justere vægten op og ned ved hjælp af løse vægtskiver

3) Stol med ryg,Eller en væg eller vindues- karm, du kan holde fast i

TIPS - mens du udfører øvelserne

Dit tempo: Tæl langsomt til tre, når du løfter/går op - og tæl langsomt til fem, når du sænker/går ned.
Dit åndedræt: Ånd altid ud, mens du løfter/anstrenger dig mest - og ind, når du sænker/går ned.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor gør du størst indsats for klimaet?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: