Box-squat

Med denne øvelse bliver du klar til fase 1 i forvandlingsskolen

29. juni 2010 af I FORM

Denne øvelse er en forberedelsen til Forvandlingsskolen del 1.
Der er i alt 5 øvelser, du kan finde træningsprogrammet og resten af øvelserne her.



<





<




Udgangsstilling

Stil dig foran en bænk med en vægtstang på den bløde del af dine skuldre. Lad albuerne pege lige ned og hold underarmene lodrette.

Bevægelsen
Sæt dig kortvarigt ned på bænken, så du lige kort rører bænken bag ved dig, og rejs dig straks op igen. Ret knæ og hofter ud samtidigt. Sørg for at holde spændingen i balderne under hele øvelsen, også når du rører bænken).

I toppen af løftet skal du forestille dig, du knækker en valnød med balderne.

Forestil dig også, at du har et bælte på, og inden du sætter dig ned, så udvider du torsoet 360 grader rundt, så du spænder ud mod bæltet, samtidigt med at du trækker vejret ind. Hold denne spænding under hele løftet. Pust ud, når du har rejst dig op, samtidigt med at du strækker knæ og hofter ud.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: