Bliv klar til Forvandlingsskolen

Er du ikke allerede er vant til at træne med vægte – så fortvivl ikke, her får du programmet der gør dig klar.

29. juni 2010 af I FORM

Hvis du følger dette begynderprogram, der styrker dine ledbånd og sener samt de stabiliserende muskler kan du blive bedre rustet til den øgede belastning i de kommende ugers øvelser.

Ved at gennemføre en del gentagelser af samme øvelse med korrekt teknik opnår du en god motorisk kontrol, der gør dig i stand til at udføre de til tider udfordrende øvelser, du vil møde i Forvandlingsskolen.

Hen over de næste 3 uger vil du skulle øge den hastighed, du løfter vægtene med, så du opnår den fulde ledkoordination ved forskellige hastigheder.

Begynderprogram


Træn efter dette program 3 gange om ugen i 3 uger. Derefter er du klar til fase 1 i Forvandlingsskolens program!

I programmet nedenfor er antal sæt og gentagelser anført.
Tempo i uge 1 for box-squat og dødløft, armbøjning 2 sek. ned og 2 sek. op
Tempo i uge 2 for box-squat og dødløft, armbøjning 3 sek. ned og 2 sek. op
Tempo i uge 3 for box-squat og dødløft, armbøjning 3 sek. ned, 1 sek. pause i bunden, 2 sek. op

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: