Har du vækket dine balder? Her får du én af de 6 øvelser der strammer balderne op.

1-bens glute bridge + walkout

Din genvej til en spændstig bagdel - se øvelserne alle øvelserne der vækker dine baldemuskler. Start her og få en stærk, fast og superflot bagdel.

4. maj 2011 af I FORM-redaktionen

Lig på ryggen med 90 graders bøjning i knæene og fødderne helt i gulvet. Træk dit højre knæ mod brystet, og hold under knæet med begge hænder.

Løft hofterne så højt som muligt, mens du skubber igennem med venstre fod. Hold stillingen i 3 sek., mens du spænder så hårdt som muligt i balderne, som om du skulle holde en tyver mellem dem.

Sænk så kontrolleret igen. Så snart balderne rører gulvet, skal du op igen. Lav så mange gentagelser som muligt i din svageste side. Gentag derefter samme antal til den anden side.

Hold begge fødder i gulvet, løft balderne igen, og “gå væk” fra balderne med fødderne (på hælene), mens du holder hofterne så højt som muligt. Gå tilbage til balderne – gentag 5 gange.

Se næste øvelse

Tilbage til oversigten

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvilket sundt råd har du sværest ved at følge?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: