1-bens dødløft

29. juni 2010 af I FORM

Denne øvelse er en forberedelsen til Forvandlingsskolen del 1.
Der er i alt 5 øvelser, du kan finde træningsprogrammet og resten af øvelserne her.

Udgangsstilling

Tag en håndvægt i hver hånd. Hold armene afslappet, skuldrene samlet og langt væk fra ørerne, så du ikke spænder op.

Bevægelsen

Stil dig på et ben, så hele fodsålen er i kontakt med gulvet og vægten ligeligt fordelt på forfod og hæl. "Grib" evt. gulvet med tæerne, hvis du har svært ved at holde balancen.

Bøj let i knæene og i hoften, og før så hoften tilbage. Det andet ben "forlænger" du bagud. Hold håndvægtene så tæt på kroppen som muligt.

Tjek dig selv i spejlet: Man skal kunne stille et glas vand på din lænd, uden det vælter. Ret op i lænden, spænd i balderne og stræk hofte og knæ mens du samtidig fører det andet ben tilbage til udgangspositionen.

Du kan evt. sætte det ikke-arbejdende ben på en gulvklud, så det let rører gulvet under hele bevægelsen – så du bedre kan holde balancen.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: