Pilatesskolen: Single leg stretch

Del 3, uge 7-9

4. august 2015

Se næste øvelse


Se hele Pilatesskolen


Muskler: Træner de lige mavemuskler og stabiliteten i hele rygsøjlen under bevægelsen af arme og ben. Også hals og nakke trænes. Smidigheden i baglåret trænes. Tryk tungen op i ganen, hvis du bliver for øm i halsen.

A. Udgangsstilling: Lig på ryggen med knæene trukket ind over maven. Spænd bækkenbunden, sug maven ind, og vip bækkenet. Løft hovedet op fra måtten, så du kigger ned mellem knæene. Flyt knæene, så de er lige oven på hofterne, så benene danner et trappe-trin. Placer hænderne på ydersiden af underbenene.

Træk vejret ind: Hold stillingen.

B. Pust ud: Flyt højre hånd til højre ankel og venstre hånd til indersiden av højre knæ. Samtidig strækkes venstre ben ud skråt ud over gulvet. Stræk knæet helt ud. Stræk anklen.

Træk vejret ind: Gør klar til skift til modsatte side.

Pust ud: Flyt venstre hånd til venstre ankel og højre hånd til indersiden af vænstre knæ, stræk højre ben ud skråt ud over gulvet. Stræk knæet helt ud. Stræk anklen.

Fokus: Hold bækkenvippet under hele øvelsen. Lad kun arme og ben bevæge sig. Gør nakken lang ved at trække issen (toppen af hovedet) op mod loftet.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler