Pilatesskolen: Obliques

Del 2, uge 4-6.

4. august 2015

Se næste øvelse


Se hele Pilatesskolen


Muskler: Træner de skrå mavemuskler dynamisk og rotationen i brystryggen sammen med stabiliteten omkring bækkenet under benenes og brystkassens bevægelse.

A. Udgangsstilling: Lig på ryggen med knæene trukket ind over maven. Spænd bækkenbunden, sug maven ind, og vip bækkenet. Flyt knæene ud over hoften, så benene danner et trappetrin. Løft hovedet fri fra gulvet, så den øverste del af rygsøjlen er rundet en smule. Tænk på at forlænge nakken i stillingen. Træk skuldrene ned mod bagdelen. Placer hænderne bag nakken, og hold albuerne ud til siden.

Træk vejret ind: Hold stillingen.

B. Pust ud: Træk højre ben skråt ud over gulvet, samtidig med at bryst og hoved drejes til venstre, så langt som muligt, uden at bagdelen flyttes.

C: Træk vejret ind: Hold ryggen rundet, og roter tilbage til udgangsstillingen.

Pust ud: Stræk venstre ben ud over gulvet, gentag rotationen til modsatte side.

Træk vejret ind: Hold ryggen rundet, og roter tilbage til udgangsstillingen. Gentag 8-10 gange

Fokus: Tænk på at arbejde med maven og ikke med balder og ryg. Lad mavens muskler trække sig sammen, så de skaber bækkenvippet. Kontrollér, at balderne er afslappede under hele øvelsen.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler