Pilatesskolen: Breast stroke

Del 3, uge 7-9

4. august 2015

Se næste øvelse


Se hele Pilatesskolen


Muskler: Træner smidighed omrking hele rygsøjlen, stabilitet i hele rygsøjlen og bækken samt mavens nederste del.

A. Udgangsstilling: Lig på ryggen med armene ned langs siden. Spænd bækkenbunden, sug maven ind, og vip bækkenet. Stræk benene op i luften, og før dem en smule ud over gulvet.

Træk vejret ind: Hold stillingen.

B. Pust ud: Træk benene ind over maven, til fødderne rammer gulvet over hovedet. Hold benene strakte under hele bevægelsen.

C. Træk vejret ind: Løft benene op, til de er parallele med gulvet, og spred dem, til de er i skulderbreddes afstand.

D. Pust ud: Rul kontrolleret på ryggen tilbage til udgangsstilling.

Fokus: Brug mavens muskler til at lave bevægelsen. Undgå at svinge benene ind over kroppen. Lav bevægelsen langsomt og kontrolleret. Hvis du ikke kan få fødderne i gulvet over hovedet, så før dem så langt over hovedet, som du kan.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor gør du størst indsats for klimaet?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: