4 tips - efter løbeturen

Det er vigtigt at opretholde løbeglæden - også efter du har løbet. Få gode råd her, så løbeturen ikke bliver en sur pligt.

23. februar 2012 af I FORM

Få gode tips til, hvordan du opretholder løbegejsten her:

1. Træn regelmæssigt

Det er lettere at holde fast ved træningen, hvis du på forhånd vælger nogle bestemte dage og tidspunkter, hvor du træner efter programmet. På den måde risikerer du ikke pludselig at have glemt en uges træning, fordi det ligesom ikke passede ind i planen.

2. Hold fast

Du har uden tvivl konstant 117 ting, du skal nå. Prøv alligevel at prioritere dit løbeprogram højt. Tænk på, at løb gør dig gladere og mere effektiv resten af din sparsomme tid og husk, at de, der ikke kan finde tid til lidt motion i nuet, må indstille sig på at skulle bruge masser af tid på lægebesøg i fremtiden.

3. Tænk positivt

- også selv om bentøjet er lidt ømt i starten (alle får lettere ømhed i begyndelsen). Tænk på, hvor sundt og godt løberiet er for dit udseende og velbefindende.

4. Bevar løbeglæden

Løb må aldrig blive en pine. Så træn aldrig hårdere, end at du stadig har det godt efter turen. Prøv også bevidst at nyde det, når du er ude. Løbeturen er jo et af de sjældne tidspunkter, hvor du gør noget kun for din egen skyld. Så nyd det!

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler