Få pulsen op med 5 styrkeøvelser

Styrketræning er andet end tunge vægte og pumpende muskler og der er tre retningslinjer, du frem for alt skal følge.

4. april 2014 af Michelle Kristensen

De tre retningslinjer

1. Hold minimale pauser.
2. Lav øvelser, som rammer flere muskelgrupper på samme tid.
3. Kombiner øvelserne med hop, som får pulsen op.

Sådan gør du

  • Udstyr Kettlebell på 8 kg + træningsmåtte.
  • Opvarmning Start med at lave en god opvarmning i 5 min., hvor du bevæger armene rundt i cirkler, laver korte stræk i to sekunder ad gangen med flere gentagelser og bevæger dine led rundt i cirkler. Det er vigtigt, at du har fået varmen, inden du går i gang, så du kan præstere optimalt uden at få skader.
  • Program Lav alle 5 øvelser lige efter hinanden uden pause. Hold derefter 1 min.s pause, og lav så en ny runde med de 5 øvelser. Lav 5 runder i alt. Lav gerne øvelserne 3 gange om ugen.

De fem øvelser

Swings med kettlebell

Squat med kettlebell

Armstrækkere

Mountainclimbers

Diagonal mavebøjning

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler