Få pulsen op med 5 styrkeøvelser

Vil du styrke musklerne og have pulsen op samtidig? Så får du her 5 gode øvelser samt tre retningslinjer, du med fordel kan følge, når du styrketræner.

Kvinde laver squat med kettlebell.

HØJ PULS Få 5 effektive styrkeøvelser, hvor du blandt andet bruger kettlebell.

© Jacob Helbig

De tre retningslinjer

1. Hold minimale pauser.
2. Lav øvelser, som rammer flere muskelgrupper på samme tid.
3. Kombiner øvelserne med hop, som får pulsen op.

Sådan gør du

  • Udstyr Kettlebell på 8 kg + træningsmåtte.
  • Opvarmning Start med at lave en god opvarmning i 5 min., hvor du bevæger armene rundt i cirkler, laver korte stræk i to sekunder ad gangen med flere gentagelser og bevæger dine led rundt i cirkler. Det er vigtigt, at du har fået varmen, inden du går i gang, så du kan præstere optimalt uden at få skader.
  • Program Lav alle 5 øvelser lige efter hinanden uden pause. Hold derefter 1 min.s pause, og lav så en ny runde med de 5 øvelser. Lav 5 runder i alt. Lav gerne øvelserne 3 gange om ugen.

De fem øvelser

Swings med kettlebell

Squat med kettlebell

[Armstrækkere](https://iform.dk/traening/styrketraening/styrketraeningsoevelser/armstraekkere-styrkeoevelse)

Mountainclimbers

Diagonal mavebøjning

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background