Musikken i sig selv er ofte nok til at gøre dig glad i låget, når du danser.

Hvordan bliver jeg bedre til Zumba?

Jeg elsker at danse Zumba, men jeg kan simpelthen ikke få min bagdel til at ryste, sådan som man skal. Hvordan gør man?

9. februar 2012 af I FORM

I FORM’s træningsekspert Michelle Kristensen svarer

At kunne “ryste røv” er en central del af Zumba, så det skal du helt sikkert lære for at få den optimale fedtforbrænding ud af timerne.

Forskellen kan være helt op til 250 kalorier, alt afhængigt af om du giver den fuldt skrald med rystende rumpet eller står mere forsigtigt og laver små trin på stedet.

Første skridt er at slappe af i balderne! De fleste tror, de skal spænde op for at få røven gjort mere fyldig, men tværtimod er det nærmest umuligt at få en rystende røv, når musklerne er spændte.

Bidt af Zumba? Sådan tæmmer du trinene!


Din mave skal du derimod spænde kraftigt op i – forestil dig, at du er klar til at modtage en mavepuster, uden det gør ondt. Det er i øvrigt også en af grundene til, at dit taljemål bliver meget mindre, og du får bedre kontrol over dine mavemuskler, når du jævnligt danser Zumba!

Mens du spænder op i maven og slapper af i balderne, begynder du at køre kroppen fra side til side i små ryk. Begynd i helt roligt tempo, og sæt efterhånden farten mere og mere op.

Få 3 nr. IFORM + Zumba® Fitness Exhilarate™ Special Edition DVD og CD


Langsomt mærker du bølger vibrere i hele kroppen, og når du begynder at blive godt træt i mavemusklerne, ved du, at du nu er på rette vej – øvelsen er nemlig særlig hård for maveregionen.

Du vil opleve at skulle øve dig nogle gange, men langsomt vænner kroppen sig til de nye bevægelser, så du til sidst ikke behøver at tænke, men bare gøre.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: