Læs også

Squatjump

Med den japanske træningsteknik tabata får du arbejdet hele kroppen igennem på kun 4 minutter

I form på 4 minutter

Nu er det slut med at sige, at du ikke har tid til at træne. På bare fire minutter kan du komme kroppen rundt, hvis du altså giver den gas!

2. september 2013 af I FORM

Med den japanske træningsteknik tabata kan du lige så godt glemme alle undskyldninger om ikke at have tid til at træne. Tabata kræver nemlig kun, at du giver den gas i få minutter.

Sådan følger du programmet

Programmet består af fire tabataintervaller. Ved hver øvelse giver du den max gas i 20 sekunder efterfulgt af 10 sekunders pause. Dette gentager du otte gange, altså to runder med de fire øvelser.

Har du mod på mere, kan du holde ét minuts pause mellem intervallerne, og lave programmet en eller tre gange mere.
Husk at varme godt op inden!

Det er meget vigtigt at presse sig selv undervejs, men husk også at lytte til din krop. Hvis du får ondt af nogle af øvelserne, skal du ikke lave dem. Har du fx skrøbelige knæ, skal du være opmærksom på det, når du laver squats og burpees. Følg programmet tre gange om ugen for at opnå en superform, og sørg for altid at holde en hviledag efter hvert træningspas, så kroppen kan nå at restituere.

Burpees er en af de øvelser, hvor du maksimerer din forbrænding og øger din muskelmasse i forhold til kropsfedt. Men har du helt styr på teknikken? Få det her!

Find de fire øvelser herunder

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler