Forebyg inkontinens mens du er gravid

Forskning viser, at hvis du træner din bækkenbund, mens du er gravid, kan du halvere din risiko for at få inkontinens lige før og lige efter fødslen.

20. april 2015 af I FORM

Sådan forebygger du inkontinens

Hvis du træner din bækkenbund, mens du er gravid, kan du halvere din risiko for at få inkontinens lige før og lige efter fødslen. Og sikkert også længere, hvis du bliver ved med at knibe, efter at du har født.

Sådan undgår du inkontinens efter graviditeten

Hvis du allierer dig med en professionel, der kan guide dig og holde dig til ilden, får du mest ud af din bækkenbundstræning. Det viser flere undersøgelser. Derfor kan du med fordel opsøge et kursus, eksempelvis hos en specialuddannet fysioterapeut, eller du kan deltage på et fødselsforberedelseskursus.

To gange om dagen 2-3 gange om ugen er optimalt, men mindre kan selvfølgelig også gøre det.

Derfor virker bækkenbundstræning mod inkontinens efter graviditeten

Jo stærkere bækkenbundsmusklerne er, inden de kommer på overarbejde under en fødsel, des større chance er der for, at de ikke svækkes så kraftigt under og efter fødslen.

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler