© iStock

Stop stress med dyb indånding

Brug fem minutter på øvelserne her, og din vejrtrækning bliver dyb og rolig, din krop mere afslappet og din hjerne klar. En nem vej til at afværge stress og spændinger.

1. januar 2009 af I FORM

1. Træk vejret helt ned i maven

Lig på ryggen og læg en bog på din mave lige under ribbenene. Hvil hænderne på hofterne. Træk vejret dybt gennem næsen og fyld lungerne så meget, du kan: Bogen løfter sig. Ånd ud igen gennem let åbne læber og føl, hvordan bogen roligt sænker sig. Gentag 15 gange.

Der er stor forskel på at have travlt og være stresset. Hvad er du? Tag vores stress test og få svaret.

2. Udvid din brystkasse

Sæt dig på gulvet med bøjede ben og fødderne i gulvet. Støt bagved med hænderne. Lad kroppen hænge forover i en afslappet stilling. Så ånder du dybt ind gennem næsen, samtidig med at du langsomt læner dig bagover, til du svajer i ryggen og hagen peger mod loftet. Føl, hvordan brystkassen er stor og åben. Glid langsomt tilbage i udgangsstillingen og ånd ud samtidig. Gentag 15 gange.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler