Er du træt og stresset?

Det er eftermiddag og du føler dig træt og stresset, men faktisk er der en ganske simpel løsning på problemet. Få ekspertens tip her.

2. april 2013 af I FORM

Kom UD og gå eller løb en tur. Den friske luft giver ny ilt til din hjerne, både koncentrationen og indlæringsevnen stiger, hvis der er frisk luft til hjernen.

Lyset øger produktionen af serotonin og endofiner der har en positiv effekt på bl.a. dit humør, din følelse af velvære og dit stressniveau. Den friske luft og bevægelse er også en fantastisk måde at få tømt hovedet og kunne se lidt klarere, når man er tilbage igen.

Frisk luft og motion i løbet af dagen, kan også øge kvaliteten af din nattesøvn.

Stresser du for meget?

Hvis du stresser meget øger du, ifølge en svensk undersøgelse, din risiko for bl.a. type 2-diabetes. Får man først diabetes er man mere sårbar overfor andre følgesygdomme som fx blodpropper i hjertet.

Så stress af, tag styringen i dit liv. Vær lidt mindre perfektionistisk og prioriter, hvad du bruger din tid på. Indfør 15 minutters mig-selv tid hver dag, dyrk motion, sørg for at spis sundt og prioriter en god nattesøvn. Det er alt sammen noget, der er med til at mindske din stress.

En hel nats søvn er ingen garanti for, at du får nok dyb søvn. Læs her, hvor meget dyb søvn du skal have, og hvordan du ved, om du får nok.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: