Effektive tips mod stress på jobbet

12 gode råd til, hvordan du undgår stress på jobbet.

16. marts 2009 af I FORM-redaktionen

  • Giv åbent udtryk for dine meninger i stedet for at brænde inde med dem.

  • Sørg for, at du har rigelig tid til at se dine venner og dyrke dine interesser.

  • Lad være med at udskyde ting effektivitet giver energi.

  • Uddelegér flere af opgaverne i stedet for at prøve at klare det hele selv.

  • Sig nej i stedet for at påtage dig for meget.

  • Sørg for at holde små pauser hele dagen igennem.

  • Begræns overarbejde og lad være med at sidde foran skærmen 10 timer hver dag.

  • Pas på, du ikke holder dig kørende på cigaretter, kaffe og alkohol.

  • Lad være med at tage arbejde med hjem hver dag.

  • Stil ikke for store krav til dig selv. Du kan ikke gøre alt 100 pct. korrekt stil dig tilfreds med 80 pct.

  • Vær åben om de problemer, du har, og bed om hjælp.

  • Husk: Det er kun et arbejde ikke hele dit livs indhold.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvilket sundt råd har du sværest ved at følge?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: