Få mere selvtillid i sengen

Sådan får du mere seksuel selvtillid

Du har styr på jobbet, træner og spiser sundt.

15. april 2011 af I FORM

Det meste kører faktisk - bortset fra ét område. Du føler dig akavet, idé- og passionsforladt, når det gælder sex. Faktisk er du helst fri for lagengymnastiken, fordi du har komplekser.

Test: God nok til sex?


Læs tipsene herunder og find tilbage til passionen og styrk dit seksuelle selvværd!

  • Vær glad for din krop. En sexet krop handler ikke om store bryster og lille taljemål. Den kommer indefra. Øv dig i at se dig selv som smuk og tiltrækkende, når du står nøgen foran spejlet.

  • Elsk dit liv før din krop. Ofte er kvinder, der er meget selvkritiske i forhold til deres krop, også utilfredse med andre dele af livet. Hvis du har det godt med dit liv generelt, har du lettere ved at få et godt forhold til din krop.

  • Skru ned for sammenligningerne. Normaliteten har vide rammer, både når det gælder en sexet krop og seksuelle lyster i øvrigt. Drop sammenligningerne med andre kvinder – to gange om året
    er lige så normalt som to gange om dagen.

  • Tilgiv dig selv. Der er ikke nødvendigvis 117 medicinske forklaringer på, at du ikke har lyst til sex, eller at du ikke føler dig sexet i en
    periode. Måske har du travlt med arbejde, børn, fritidsinteresser, et socialt liv og er helt naturligt træt og uoplagt.

  • Udforsk teknikken. Hvis du ikke aner, hvad der får dig til at føle
    lyst, er det svært at have en stærk selvtillid på området. Køb eller lån en dvd, læs bøger, køb en dildo eller fjerboa, udforsk din lyst. Større viden om, hvad du vil have, giver dig større seksuel selvtillid
    og gør det sjovere at have sex.

  • Dyrk sensualiteten. Sexologer anbefaler, at man dyrker sensualiteten som par – at man fx dyrker sanselige oplevelser sammen omkring god mad, musik, dans osv. En større grad af sanselighed i hverdagen styrker den seksuelle selvtillid og lyst hos begge parter.

  • Vær fysisk. Motion gør dig mere tilfreds med din krop, fordi det bl.a. frigiver endorfiner. Øv dig i at mærke blodet suse og musklerne spændes. Større kropsbevidsthed gør det lettere at mærke lyst.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: