Sådan undgår du at drikke for meget

Tænker du over kalorieindholdet i øl, vin og alkohol, når du er til julefrokost? Måske gør du fremover.

9. december 2010 af I FORM-redaktionen

Sådan forebygger du

1. Generelt kan du spare dig selv for en masse kalorier og tømmermænd ved at erstatte hvert andet glas alkohol med et glas vand.

2. Husk at skelne mellem tørst og nydelse. Er du tørstig, så drik vand frem for en stor kold fadøl.

3. Snup en dag på vandvognen, så du kun drikker vand, kaffe og te i stedet for vin, øl og gløgg. Du sparer typisk 500 kcal.

Nødplan – hvis du falder i:

Kun tiden helbreder helt dine tømmermænd, men du kan hjælpe ved at drikke masser af væske. Din krop er drænet for vand, hvilket giver hovedpine og tørst.

Vand og/eller te, gerne med sukker, er rigtig godt.

Plej dine tømmermænd uden kaloriefrås. Hold dig fra fed mad, især chips og pommes frites, og spis en god, krydret suppe i stedet. En burger eller pizza uden tilbehør er o.k. Du sparer typisk 500 kcal.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: