Nærbillede af skrigende kvinde
© Colourbox

3 nemme tricks mod hovedpine

Har du hørt om face fitness? Se, hvordan du med få, lette øvelser blandt andet kan mindske risikoen for hovedpine.

20. juli 2016 af Cecilie Dumanski

Kroppen er fyldt med muskler, som vi ofte er gode til at få trænet. Men der er typisk én muskelgruppe, som mange glemmer at inkorporere i træningsprogrammet, og som bl.a. kan være årsagen til dundrende hovedpine. Jep – musklerne i ansigtet.

LÆS OGSÅ: Hvad er spændingshovedpine?

Men det kan faktisk være en god idé at få trænet nogle af vores mere end 60 ansigtsmuskler. For udover at fjerne din hovedpine har face fitness også disse fordele:

  • Fjerner tegn på stress
  • Reducerer forekomsten af rynker
  • Mindsker mørke rander
  • Medfører et naturligt ansigtsløft
  • Opretholder fleksibilitet af musklerne
  • Øger læbevolumen

Du kan nemt selv prøve kræfter med face fitness. Og fordi musklerne i ansigtet er små og tynde, vil du forholdsvis hurtigt kunne se resultater.

LÆS OGSÅ: Hvad er Hortons hovedpine?

Tjek disse 3 nemme øvelser

  1. Placer tre fingre over hvert øjenbryn og pres dem ind og ned. Løft øjenbrynene og skub imod i 5 sekunder. Gentag øvelsen 10 gange.
  2. Placer tre fingre på begge kindben og tryk. Smil så kraftigt du kan og hold det i fem sekunder. Gentag øvelsen 10 gange.
  3. Placer dine næver under kæben og pres langsomt imod med munden. Hold spændingen i fem sekunder. Du kan evt. åbne munden for yderligere udfordring. Gentag øvelsen 10 gange.

Farvel hovedpine, stive muskler og rynker!

LÆS OGSÅ: Hvad er migræne?

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: