© L'Oréal Paris

4 stærke kvinder giver deres bedste råd til dig, der knokler på i en travl og aktiv hverdag

Seje powerkvinder fra hårde brancher giver dig svar på, hvordan du arbejder hårdt for din passion og passer på dig selv imens.

1. oktober 2019 af Benjamin Native Studio for L'Oréal Paris

Det er ikke altid nemt at skabe balance mellem træning, karriere, privatliv og sundhed, og sommetider forsvinder overskuddet og motivationen. 

Heldigvis kan du blive inspireret af fire stærke kvinder, som har knoklet sig til tops inden for boksning, iværksætteri, modebranchen og racerkørsel, og låne deres bedste restitutionsråd, skønhedsrutiner og tips til, hvordan du får tid til din store passion.

De står sammen i spidsen for kampagnen No boundaries fra L'Oréal Paris, som sætter fokus på inspirerende kvinder og ambitioner, og ønsker at opfordre andre til at kæmpe for det, de brænder for.

Racerkører Emma Kimiläinen / Designer Selam Fessahaye / Ingeniør Christine Spiten / Bokser Sarah Mahfoud

© L'Oréal Paris

Fire stærke ambassadører

Finske Emma Kimiläinen er professionel racerkører. For hende handler "Because you're worth it" om at acceptere sig selv, som man er, og fremhæve ens unikke skønhed med produkter, som i højere grad giver et naturligt look frem for at ændre noget.

Svenske Selam Fessahaye er en verdenskendt stylist og modedesigner med over 15.000 følgere på Instagram. Hun tror på autencitet, og derfor vil hun gerne formidle budskaberne fra L'Oréal Paris.

Norske Christine Spiten er robotingeniør, sejler og medstifter af firmaet Blueye Robotics, der producerer undervandsdroner. Hun synes, det er sejt, at L'Oréal Paris tager så stort et ansvar i forhold til miljøet ud fra deres produkter, emballage og produktion.

Danske Sarah Mahfoud debutterede i 2017 som professionel bokser. Hun jonglerer med træning og et sygeplejerskestudie, men prioriterer tid til familien og sig selv. Hun er stolt af at være en del af kampagnen No boundaries, hvor man ikke skal lade sig begrænse, uanset om man er mand eller kvinde.

- Hvor mange timer bruger du på træning?

Sarah: Udover en hviledag om ugen, har jeg to daglige træningspas, som varer mellem en time og en halvanden time. Derudover underviser jeg til en boksebootcamp.

Emma: Jeg træner fem-seks dage om ugen, hvor et træningspas cirka varer to timer. Så laver jeg mobilitetstræning og andre sjove sportsaktiviteter ved siden af som for eksempel tennis eller badminton. 

- Hvad er vigtigt at huske, hvis der opstår forhindringer undervejs i ens karriere?

Sarah: Det bedste man kan gøre er at lade vær med at give op. Hvis folk ikke tror på dig, så vend det om og brug det som motivation i stedet for at blive ked af det. Der er noget fedt ved at gøre ting, som andre ikke tror, man kan. 

Christine: Hvis du har en god idé eller en drøm, er der garanteret flere, som gerne vil støtte dig. Lad vær med at holde det inde. Du må gerne gå ud og fortælle om dine projekter og drømme, for så er der større sandsynlighed for, at de går i opfyldelse. 

- Hvad er dine bedste råd til andre, der drømmer om at skabe tid til sin passion?

Sarah: Det handler om at finde noget, der gør dig glad og noget, der giver dig energi at lave. Sæt noget tid af til dig selv – og husk at sige nej! Selvom du føler, du skal noget, så hold fast i dit nej, hvis du egentlig ikke har lyst.

Selam: Det absolut vigtigste er at have en stærk passion. Hvis du har fundet noget, du virkelig elsker, kan du ikke lade være med at gøre det. Så føles det som om, du ikke kan gå nogen anden vej.

Christine: For mig handler det om at planlægge. Hvis du har styr på, hvornår du arbejder, ved du, hvornår du kan skabe tid til fritid og afslapning. Du skal også se din passion som noget, du har lyst til og ikke som et hårdt arbejde.

- Hvordan passer du på dig selv i en travl hverdag?

Sarah: Det gør en forskel for mit energiniveau at spise sundt. Så går jeg til bikram yoga og kropsterapi, da det er en god kontrast til hård boksetræning og en travl hverdag. Det gør noget godt for mit sind, lærer mig at være til stede og styrker min udholdenhed. 

Emma: Det er nemmere at håndtere presset, hvis jeg laver realistiske planer og giver mig tid til at restituere. Det fungerer for mig at have små mål hver dag. Selvom det bare er gennem en to do-liste eller delmål i min træning, er det altid en skøn følelse at opnå noget.

Christine: For mig er det vigtigt at spise godt og træne eller bare at stå op tidligt og lave en god kop kaffe, gå en tur eller bare koble af. Jeg har været dårlig til at passe på mig selv her på det sidste, men man må også huske, at man bare er et menneske, og energien ikke altid er der. 

- Hvordan passer du på din hud, når du er så aktiv?

Sarah: Jeg renser min hud morgen og aften og efter træning. Jeg venter med at tage creme på, til jeg er dampet af. Jeg prøver også at lægge ansigtsmaske i weekenden, men det er lige så meget for at koble af. 

Emma: Jeg går aldrig i seng med make-up på, og så tænker jeg meget over, hvilke produkter jeg bruger. Jeg bruger creme morgen og aften, og når jeg bruger make-up som for eksempel foundation, foretrækker jeg en let konsistens og et naturligt look.

Christine: Når jeg har travlt, er det vigtigt, at jeg fugter huden og drikker en masse vand. Jeg har en stor og synlig vandflaske med mig, så jeg ikke glemmer det.

'No Boundaries'-kampagnen

Med kampagnen No boundaries vil L’Oréal Paris udbrede budskabet om, at du ikke skal lade dig begrænse. Samtidig henviser kampagnenavnet også til deres True Match Foundation, hvor der ikke skabes en barriere mellem hud og foundation. Den er perfekt til en aktiv og travl hverdag, fordi den naturligt blender sammen med huden, er fri for parfume, indeholder hyaluronsyre og tilfører huden fugt. Du kan finde dit True Match lige her.

Du kan også læse mere om L'Oréal Paris og den nye kampagne på deres Facebook og Instagram

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: