Pas på blodtrykket med to fed hvidløg om dagen.

Hvidløg giver et sundt puf til blodtrykket

Et par fede hvidløg om dagen gør underværker for dit blodtryk. Virkningen er den samme om du spiser det kogt, friskt eller grillet.

6. februar 2014 af I FORM

Derfor: Når du giver den gas med krydderierne ved kødgryderne, kan du spare på saltet, og det er gode nyheder for dine nyrer, der hver dag kæmper en brav kamp for at rense dit blod for alskens affaldsstoffer. Mindre salt betyder også, at du beskytter dig selv mod forhøjet blodtryk. Hvidløg har også i sig selv en positiv effekt på blodtrykket på grund af indholdet af svovlholdige stoffer.

Så meget: To fed om dagen er det, der typisk bliver brugt, når studier viser, at hvidløg kan reducere blodtrykket.

Sådan: Det gør tilsyneladende ingen forskel, om hvidløget er frisk eller tilberedt. Spis det i alt fra tzatziki, humus, dip og dressing til sammenkogte retter og regulære kødstykker.

Bonus: Hvidløg forebygger sandsynligvis mavesår og udviklingen af kræft i mavesækken, da det hæmmer Helicobacter pylori-bakterien.

Se opskrifter med hvidløg nedenfor

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler