Små (sunde) vaner, du skal prøve i 2018

Et nyt år er også en ny chance for at passe bedre på din krop. Så hvorfor ikke starte med at adoptere disse sundhedsvaner? De er overkommelige, fordi de kun kræver småjusteringer – og gør selvfølgelig stor forskel.

1. januar 2018 af kommerciel redaktion for Philips

Erstat usunde snacks med grønne smoothies

Tæm snacklysten med en smoothie og boost samtidig din sundhed og dit immunforsvar. Vælg grønne smoothies baseret på grøntsager som spinat, grønkål, broccoli eller selleri, og få masser af klorofyl, vitaminer, mineraler, enzymer og antioxidanter, der alle er vigtige for kroppen. Grønne smoothies siges også at mindske sukkertrangen.

Mangler du inspiration til velsmagende og næringsrige smoothies med sæsonens udvalg af grøntsager og frugt, så download den gratis app Healthy Drinks til din mobiltelefon.

Mix desuden ingredienserne i en højhastighedsblender som denne fra Philips Avance Collection. Med et omdrejningstal på 35.0000 frigives der nemlig flere næringsstoffer, og derfor optages smoothien lettere i din krop.

Til denne Philips blender model (HR3556/00) medfølger 1 stk. on-the-go flaske, som du yderligere kan blende direkte i. 

Spar på fedtet – ikke smagen

Din krop elsker gode fedtstoffer, men alt med måde. Med Philips Airfryer kan du lave alle dine yndlingslækkerier som fish n’ chips, kylling, burger, stegte kæmperejer, laks eller chokoladekage med sprød overflade og en saftig mør konsistens.

Hemmeligheden bag teknologien er den patenterede søstjerne-formede bund, som får den varme luft til at cirkulere med ekstrem høj hastighed og dét gør, at du slet ikke behøver bruge olie, eller i nogle tilfælde kun ganske lidt, for at tilberede maden. 

Du skal derfor ikke vælge mellem sundt eller velsmagende – her får du begge dele og kan samtidig spare på kalorierne.

Modellen på billedet (HD9240) er testvinder hos Forbrugerrådet TÆNK og kan bl.a. købes på philips.dk.

Brug krydderier som ekstra sundhedsboost

Friske eller tørrede krydderier og urter er en simpel måde at booste din sundhed på. Rosmarin styrker eksempelvis immunforsvaret, lakridsrod beroliger kroppen og gurkemeje reducerer betændelsestilstande.

Brug desuden gode økologiske råvarer i maden, så får du både et ekstra sundhedsboost og undgår pesticider, altså at spise rester fra sprøjtegifte. 

Psst! Når først du har investeret i basisvarerne, behøver du ikke at overskride dit normale madbudget, så det er bare om at komme i gang. Godt nytår!

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler