Hvad gør jeg ved min gammelkoneholdning?

Jeg har de seneste år fået en meget foroverbøjet holdning, som får mig til at se slap og ældre ud. Hvordan retter jeg op på det?

19. april 2012 af I FORM

I FORM’s træningsekspert Michelle Kristensen svarer

Alt for mange har en foroverbøjet holdning, og ofte skyldes det stillesiddende kontorarbejde.

Når man sidder foran en skærm, falder skuldrene forover, man krummer sammen og stramme brystmuskler hiver kroppen forover.

Løsningen er at løsne op for brystmusklerne og lave intelligente mavebøjninger.

Den klassiske op og ned-maverulning på gulvet skal skiftes ud med øvelser for de indre mavemuskler og for ryg og lænd, så du skaber en balance i kroppen.

Den såkaldte plankeøvelse, hvor du holder dig oprejst på albuer og fødder, er en af de bedste måder at træne både mave og ryg på. Det er nemlig også vigtigt at have en stærk ryg og lænd, da mavemusklerne ellers trækker dig endnu mere forover.

Du skal også strække både dine mave- og brystmuskler ud og meget gerne flere gange om dagen.

Har du mulighed for det, kan du lægge dig på ryggen på en stor bold, lade armene falde ud til siden og strække overkroppen godt igennem.

Er du på jobbet, kan du stille dig i en dørkarm og strække brystmusklerne stående.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: