Spis dig til flotte resultater

Timingen af din mad er enormt vigtig for at opnå resultater.

14. juli 2010 af I FORM

Hvad du putter i munden, er bestemt ikke ligegyldigt, når du træner her i fase 2 af forvandlingsskolen.
For at opnå synlige resultater, skal du begrænse din fedtprocent og samtidig give musklerne rigeligt med brændstof.

Følg disse kostråd for at få det optimale ud af din træning

  • Få seks mindre måltider hver dag.
  • Spis en halv håndfuld protein til hvert måltid, fx kylling, grønne linser eller magre mælkeprodukter.
  • Spis en halv håndfuld rodfrugter eller hele fuldkorn, fx quinoa, hirse eller boghvede til hvert måltid.
  • Spis 1-2 håndfulde grønsager til hvert måltid og som snacks.
  • Drop fedt og fibre umiddelbart efter træningen, da de hæmmer optagelsen af næringsstoffer.
  • Spis sunde fedtstoffer, bl.a. fra avocado, fiskeolie, olivenolie samt nødder og kerner (fx valnødder, pekannødder og græskarkerner).

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor gør du størst indsats for klimaet?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: