Kylling genopbygger dine muskler.

Kylling genopbygger dine muskler

Kylling indeholder protein, som vi i høj grad har brug for, når vi træner. Når du dyrker fysisk krævende træning, bliver muskelfibre i den belastede muskulatur revet over. Proteinets vigtigste rolle er at genopbygge den ødelagte muskelmasse.

20. marts 2015 af Martin Kreutzer

Sådan får du mest ud af kylling

Det er bedst at spise godt med protein umiddelbart efter krævende træning.Helst inden for den første halve time, hvor kroppen hungrer efter nye byggesten, som kan føres direkte ned i musklerne.

Du har brug for mellem ¼ og 1/3 g protein pr. kg kropsvægt som eftertræningsmåltid. Det svarer til 15-25 g, og dem får du nemt fra et kyllingebryst, der indeholder over 20 g protein pr. 100 g.

Andre kilder til protein

Alle former for kød, fisk og fjerkræ indeholder meget protein. Det samme gør proteinrige surmælksprodukter som skyr, kvark og fromage frais.

Hvilken træning gavner det?

I kølvandet på fysisk krævende træning som styrketræning, hidsige intervaller eller en lang og hård løbetur har du et akut proteinbehov.

Din timing

Efter træning.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: