Klog hele dagen

Din hjerne har brug for brændstof for at klare dagen. Her er et forslag til en dagsmenu:

5. marts 2010 af I FORM

Morgenmad

Blødkogt æg; hjemmelavet mysli bestående af mandler, hasselnødder, hel havre, sojaflager, hel hirse, rosiner og hørfrø; banan-sesam-mælk bestående af banan, friskmalede sesamfrø og en smule jomfruolivenolie blendet med vand; frisk frugt.

Frokost

Fisk, fx lynstegt tunsteak; masser af grønsager som salat og tilbehør; et par skiver fuldkornsbrød, kogte brune ris eller quinoa, en kornsort med et meget højt proteinindhold, der kan købes i de fleste helsekostforretninger; og kogte eller dampede bælgfrugter, fx linser.

Aftensmad

Magert fjerkræ, fx strimlet, lynstegt kalkunbryst; salat; lynstegte eller dampede grønsager med tamari, cidereddike, jomfruolivenolie og krydderier; japansk tang, fx udblødt iziki; og fuldkornspasta.

Snacks

Nødder; kerner, fx græskar- eller solsikkekerner; frugt; rå peanuts; eller salater.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: