Spis dig mæt i søde bær

Røde bær, dit hjerte vil takke dig for

14. juni 2011 af I FORM

Er du vild med bær, så glæd dig over, at bær har et meget lavt kalorieindhold. Du kan derfor tillade dig at guffe en masse bær, uden at du skal bekymre dig om vægten.

Bær som slik

Du kan oven i købet glæde dig over, at især hindbærrenes indhold af kostfibre gør dem mættende - stadig uden at de bidrager med mange kalorier. Spis bær i stedet for slik - de er næsten lige så søde.

Spar på kalorierne, spis jordbær

Magisk virkning

Jordbær og hindbær hører til naturens små perler, som forener liflig smag med en perlerække af sunde stoffer. Det er især i den røde overflade, at du finder et væld af mikroskopiske flavonoider, som giver dit immunforsvar et pift.

Undersøgelser peger på, at bær fx kan værne mod hjerte-kar-sygdomme og visse kræftformer. Sammen med de mange antioxidanter får du godt med C-vitamin, som bl.a. er en central brik i kroppens bindevævsproduktion, og en del E-vitamin. Hindbær har desuden et højt indhold af sunde kostfibre.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler