Forskning tyder på at kroppen optager omega-3 fra krillolie bedre end fra fiskeolie

Alternativ til fiskeolie

Har du svært ved at få din daglige dosis af fiskeolie ned?

6. december 2010

Resultater fra norsk forskning tyder på at kroppen optager omega-3 fra krillolie mere effektivt, end ved almindelig fiskeolie.

Så har du svært ved at få din daglige dosis af fiskeolie ned, er det måske et alternativ du kunne overveje. Du kan, ifølge de norske forskere, i stedet indtage olien fra den lille antarktiske krill, og klare dig med en lavere mængde af omega-3.

I forsøget medvirkede 115 testpersoner. Gruppen der fik krillolie havde, trods en mindre indtaget omega-3 dosis, lige så meget omega-3 i blodet som gruppen der spiste fiskeolie. Det tyder på at krillolie er en yderst effektiv kilde til omega-3.

Hvis du spiser fisk to til tre gange om ugen får du dækket dit behov for omega-3 naturligt. Du får også flere mineraler, vitaminer og proteiner ud af den ægte vare i forhold til kapslerne.

Spiser du ikke spiser fisk, er tilskud af omega-3 et godt og nødvendigt supplement.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor vil du helst tilbringe sommerferien?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: