½ tallerken: Grønsager, ¼ tallerken: Protein, ¼ tallerken: Grove kulhydrater

De 3 grundprincipper i Verdens Bedste Kur

Verdens bedste kur giver dig den sikre opskrift på både hurtige og holdbare resultater.

23. august 2012 af I FORM

Verdens bedste kur - sådan gør du

Den bedste slankekur er en slankekur, der virker. Verdens bedste kur giver med sine gennemarbejdede opskrifter og retningslinjer effektive og fremfor alt holdbare resultater. Her finder du de 3 grundprincipper i verdens bedste kur, der sammen med lækre opskrifter sikrer dig et succesfuldt vægttab.

1: Vælg kulhydrater med lavt GI

Kulhydrater finder du primært i frugt, bær, grønsager, kornprodukter, ris og kartofler. En madvare med lavt GI får blodsukkeret til at stige langsommere og til et lavere niveau end en madvare med et højt GI. Generelt skal du gå efter frugt og grønt og fuldkornsprodukter

2: Spis protein til alle måltider

Proteiner gør dig mæt, inden du når at indtage særligt mange kalorier, så sørg for at få proteiner i alle måltider. Hvis du sigter på et hurtigt vægttab, skal du lade proteiner udgøre 20-30 % af kosten. Gå efter skaldyr, fisk, fjerkræ, magert kød, æg, bælgfrugter, magre mejeriprodukter som fx skyr samt (lidt) nødder og mandler.

3: Mix kulhydrater og proteiner rigtigt

For at holde vægten skal de fleste danskere spise færre hurtige kulhydrater og mere protein. Gå efter et protein:kulhydrat-forhold på 1:2, så du spiser 100 g protein for 200 g kulhydrater. I dag spiser de fleste de to ting i forholdet 1:3. Da grønsager fylder forholdsvis meget, kommer tallerkenmodellen til at passe nogenlunde

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...