Farverige supper fra suppekur
© wichmann+bendtsen

Suppekur - sund og mættende

Suppekuren (eller souping) er IKKE endnu en kedelig slankekur. Foruden vægttab fører suppekuren nemlig til velvære og ro i tarmene – OG så behøver du ikke gå og være sulten hele tiden!

4. november 2016 af Anne Larsen & Martin Kreutzer

Det får du ud af suppekuren

Et styrket immunforsvar

Vælger du supper med mange grønt­sager, får du masser af antioxidanter, som booster dit immunforsvar og be­skytter din krop mod inflammation.

Vægttab

Proteinerne og grøntsagerne i suppen skaber en homogen masse i mavesækken. Her spaltes proteinerne og giver dig en langvarig mæthed.

Stor mæthed

Flere undersøgelser dokumenterer, at en velsammen­sat suppe mætter bedre end nogen anden ret.

Sundere tarme

De mange kostfibre fra suppernes frugter og grønt­­­sager holder din mave i gang og er med til at opbygge et stærkt og velfungerende tarmsystem.

Tilpas suppekuren, så den matcher dine behov

Vælg selv, om du bare vil tage en enkelt souping-dag af og til, eller om du vil snuppe en kur i fx 3, 7 eller 10 dage. 


Du kan bytte om på supperne, som du har lyst til. Alle supperne kan laves på forhånd og tages med.

Vi foreslår denne rækkefølge på dine supper

  • Morgen: Kyllingebouillon
  • Formiddag: Kold hindbærsuppe
  • Frokost: Broccolisuppe
  • Eftermiddag: Kold jordbærsuppe
  • Aften: Sød kartoffelsuppe

Du finder alle suppe-opskrifterne herunder.

Tema

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...