Bliv slank med kun to dage på skrump.

5:2-kuren

Spis helt normalt på 5 ud af ugens 7 dage - og tab dig med 5:2-kuren!

26. august 2013 af I FORM

Bliv slank med kun to dage på skrump.

5:2-kuren lyder nok som en ønskedrøm for alle, der vil tabe sig, men den er god nok: Hvis du delvist faster og holder dig til 500 kalorier to dage om ugen og ellers spiser, som du plejer, taber du dig bedre og lettere end ved en traditionel slankekur.

Sådan skal du spise på 5:2-kuren

På normale dage i 5:2-kuren

"Normale dage” i 5.2-kuren betyder, at du spiser den kost, du normalt ville kunne spise uden at tage på. Er du fx vant til at kunne spise lidt mørk chokolade hver dag uden at tage på, fortsætter du bare med det.

    • Spis minimum 600 g frugt og grønt om dagen. Vælg gerne groft, fx kål.
  • Spis fortrinsvis grove kornprodukter.
  • Spis fortrinsvis fedtfattige mejeriprodukter og pålægstyper.
  • Spar på sukkeret og andre tomme kalorier.
  • Sluk tørsten i vand, og eventuelt te og kaffe. Undgå generelt flydende kalorier som fx mælk, juice og alkohol.

 

 

5:2-kuren på fastedage

Du skal kun spise to måltider; frokost og aftensmad.


Hvert måltid må bestå af 250 kcal. (Vil din mand faste med, må han få 300 kcal). Du bestemmer selv, hvornår på ugen du har dine to “faste-dage”, fx mandag og torsdag. Eneste betingelse er, at dagene ikke må ligge op ad hinanden.

Sluk tørsten i vand og eventuelt te og kaffe.

Find opskrifter til 5:2-kuren her.

 

Hold styr på kalorierne på din fastedag med I FORM Kostdagbog eller brug I FORM Kostdagbog på normal dagene til at få overblik over energifordelingen i din kost.

Prøv I FORM Kostdagbog her

Indholdet fortsætter efter annoncen

Måske er du interesseret i...

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen