Læs også

kvinde jubler på badevægt

5:2-kuren

5:2-kuren vs. almindelig kcal.-slankekur

Har du også svært ved at forstå 5:2-kurens virkning vs. en almindelig kalorie-slankekur? I FORM opremser her de to kures styrker og svagheder.

30. august 2013 af I FORM

Hvordan vil du helst tabe dig? Ved kun at spise 500 kalorier pr. dag to dage om ugen eller ved at undvære 600 kalorier hver dag?

Fordele

    • 5:2-metoden

I fem dage skal du ikke tænke i kalorier, men skal blot udvise almindelig sund fornuft.

Fastedagen er til at overskue, for du ved, at du allerede i morgen må spise normalt igen.

Kredsløb og hjerne reagerer meget positivt på faste.

Det er hurtigt og nemt at sammensætte de passende 250 kcal-måltider.

Den utraditionelle strategi kan give ny motivation.

    • Slankekur med kalorietælling

Du kan spise stort set, som du plejer, blot du tager hensyn til portionstørrelsen.

Måltidsrytmen med tre hovedmåltider og to-tre mellemmåltider ligner en almindelig hverdagsrutine.


Find alt om slankekure her

 

Ulemper

    • 5:2-metoden

Du kan godt risikere at føle dig meget sulten på fastedagene. De kræver nogen tilvænning.

På fastedagene er det vanskeligt at spise sammen med familie, kollegaer og venner.

    • Slankekur med kalorietælling

Det kan være svært at holde styr på kalorierne. Du er nødt til at følge en fast plan eller et kalorietællingssystem.

Hver eneste dag står i kalorietællingens tegn. Medmindre du indlægger fridage, der så til gengæld koster på resultaterne.

....

I FORM anbefaler

Indtager du for mange kalorier i løbet af dagen? Hvad enten du ønsker at tabe dig eller holde en stabil vægt, er I FORM Kostdagbog et ideelt redskab til at skabe overblik over din kost og holde styr på dit daglige kalorieindtag.

Prøv I FORM Kostdagbog her

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...